Eskiler her konuya atlayanlarla alakalı olarak; her çorbaya maydanoz olma derlerdi. Bazen de her işe bulaşıp yamananlara “salça olmak” tabirini kullanırlardı. Şimdilerde uzmanlıkların latince kökeninden uyarlanan; HER...KOLOG tabiri kullanılmakta.
Açıkçası bu tabiri hak eden çok fazla kişi olduğu apaçık ortadadır. Her kanalda, her gazetede, her sitede bunları görürsünüz. Tıptan, iç siyasetten, dış politikadan, psikolojiden, hukuktan, dinden, her şeyden anlayan bu her..kologlardan bolca var. Hele ki cinsi latiften olup cemal-i zahireniz katlanılır düzeyin üstünde ise daha bir tercihe layıksınızdır.
Son dönem her konu uzmanlarından kadın kişi baktık ki fena halde “Par”lamış.
İslam’ın temel kaynağı olan Kur’an-ı Kerim’in hafızı, imam- hatip lisesi ve İlahiyat fakültesi mezunu, İslam hukuku profesörü, üniversite hocası, kısacası memleketteki hocaları yetiştiren ve hocaların hocası ünvanına da layık bir uzmana karşı “Parlamış. Ayasofya Camii İmam Hatibi Prof. Dr Mehmet Boynukalın hocaya karşı parlamış.
AMA NE PARLAMIŞ!
Hocanın Kadın ve aile, anayasa, laiklik vb. konularda; Uzmanı ve hocası olduğu İslam’ın temel kaynaklarını esas alan açıklama ve bilgilendirmelerinden rahatsız olup köşesinden bağırmış. Hocayı istifaya davet etmiş. Yetmemiş hızını alamayıp “ALIN GÖREVDEN” diye emirler vermiş.
Alın bunu görevden şeklindeki boyunu aşan talimatına gülüp geçerdim.
Hatta; fareye rakı içirmişler, masaya yumruğunu vurup; “o kedi buraya gelecek” demiş. Fıkrasındaki sarhoş fareyi hatırlar öyle gülerdim.
Ancak, benim de içerisinde bulunduğum ve bu toplumun ana damarını oluşturan Anadolu’nun ilmi ve irfani geleneğinden beslenen cumhuruna; Bir avuç radikal azınlık şeklindeki ayrıştırıcı hakaret ve tahkiri, haddi aşmaktır.
“Kadın cinayetleri üzerinden toplumsal kışkırtma yapmaya çalışması kabul edilebilir bir şey değildir.
İslam Hukuku profesörüne İslam ile alakalı konularda yaptığı açıklama ve bilgilendirmeler “ahkam kesmek” gibi üslupsuz bir cümle kurmaya çalışması çok yakışıksızdır.
Bir üniversite hocasını Anayasa ve üniversitelerin sorunlarına dair yaptığı değerlendirmeler nedeniyle sosyal medya fenomenliği özentisi ile yargılamaya çalışması cehalet değilse ayıbın ötesindedir.
Bu milletin toplumsal hafızasında açtığı derin yaralar ve uygulaması yönüyle din ve inanç hürriyetinin karşısında balyoz gibi dura gelmiş laiklik eleştirisi nedeniyle Cumhuriyete zarar vermekle suçlaması toplumun başka bir kesimini başka bir kesimine kışkırtma çabasıdır. Ayrıca bu Cumhuriyeti kanıyla canıyla kurmak için çabalayan milli mücadelesini veren Anadolu’nun dindar halkına haksızlıktır.
Eğitimi, uzmanlığı ve yetkinliği bu ülkenin bilimsel ve idari mercilerince kabul edilmiş, eğitim ve alanında uzmanlığı yönünden kendisinden daha ileri olan bir hocaya “Hadsiz İmam” deme cesareti göstermesi bu toprakların edebi ile hiç bağdaşmamaktadır.
Evet, Par/ladı ama yanlış yerde parladı. Bu arada bir soru sorsam Par/layıp gürlemese sakince cevap verse olur mu?
Deneyelim;
Soru bir;
Hani “Bu tür hassas konularda hüküm verecek olan Din İşleri Yüksek Kurulu'dur.” diyorsun ya; bahsettiğin bütün konularda Din İşleri Yüksek kurulu, hukuki, siyasal ve laikçi baskısı görmeden, linç edilmeden tam özgürce senin tabirinle “hüküm verecek” olsa buna da “Par”lamayacağını ve itiraz etmeyeceğini garanti edebilir misin?
Ben sana söyleyeyim, bence bu kadar emin olma.
Bu arada; Alın görevden, şeklindeki yakışıksız talimatından (!) sonra “ya da söyleyin sahiden kendi işine baksın!” diyorsun ya; işte 22/6/1965 tarihli ve 633 sayılı Teşkilat kanununun 1.maddesine göre tanımlanan görevlerini yapıyor.1 Bil istedim.
Son söz niyetine;
Elbette herkes aynı düşünmeyebilir. Elbette farklı kanaatler olur. Ancak kimse elindeki medya, siyaset vb. güçlerle başkalarına had bildirme çabasında olmamalı. Toplumsal huzuru koruma kaygısı güdenler buna dikkat etmeli. Buna ben de dahilim. Herkes de dahil.
Haddini bilenlerden olabilelim diye dua ile...
Vesselam.
1 22/6/1965 tarihli ve 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilat kanununun 1.maddesinde Diyanet İşleri Başkanlığının görevleri şöyle belirlenmiştir: “İslam Dininin inançları, ibadet ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek, din konusunda toplumu aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek.”
|
||
|